Markedsføringsloven med kommentarer Høyoppløst bilde
E-bok
Utgivelsesår: 2025
4. utgave
Bokmål
ISBN/EAN: 9788205610767

Markedsføringsloven med kommentarer

Markedsføringsloven med kommentarer inneholder omfattende merknader til og analyser av markedsføringslovens bestemmelser og beslektede rettsregler.
Pris 835,00
Loven gir viktige bestemmelser om forbrukerbeskyttelse, blant annet vern mot urimelig, villedende og aggressiv markedsføring, og om offentlig kontroll med urimelige avtalevilkår. Bestemmelsene utgjør viktige rammevilkår for næringsdrivendes aktiviteter i markedet. Loven inneholder også viktige bestemmelser om beskyttelse av næringsdrivende mot ulovlig produktetterlikning og andre illojale konkurransehandlinger. Markedsføringsloven med kommentarer foreligger nå i fjerde utgave, og gir en oppdatert og betydelig utvidet framstilling av reglene om markedsføring i lys av rettsutviklingen siden forrige utgave. Av særlig viktighet er gjennomføringen av moderniseringsdirektivet, som har til formål å styrke forbrukervernet, særlig på det digitale området, og styrke sanksjonene ved brudd på felleseuropeiske forbrukervernregler. Boken er et nødvendig verktøy for alle som arbeider med markedsføringsrett i praksis.
Produktet finnes også i følgende varianter
Pris