Kultursponsing Høyoppløst bilde
Utgivelsesår: 2007
240 sider
1. utgave
Bokmål
ISBN/EAN: 9788205315860

Kultursponsing

Internasjonalt har sponsing vært i sterk vekst de siste tiårene. I Norge har halvparten av norske bedrifter sponset kulturlivet, og ca 70 prosent av profesjonelle kulturaktører har mottatt private sponsorpenger. Kultursponsing har definitivt kommet for å bli.
Pris 569,00

Denne boken tar for seg sponsorfeltet i Norge: Hvilke kulturformer foretrekker bedriftene å sponse? Hva er norske bedrifters motiver for å sponse kulturen? Hva er kulturlivets holdninger til sponsing? Boken setter søkelyset på markedsføringsaspektet ved sponsoraktivitetene: Hvordan bruker bedriftene sponsing som markedsføringsstrategi? Hvordan egner kulturlivet seg som sponsorobjekt? Hvordan kan bedriftene måle om de ønskede effektene er oppnådd? Hva er kulturlivets styrker og svakheter i et kultursamarbeid?
 Boken retter seg mot alle som beskjeftiger seg med og interesserer seg for fenomenet kultursponsing; studenter, kultursjefer, produsenter, festivalarrangører, markedsførere, museumsledere og kunstnere.

Forord og innhold