Tverrprofesjonell samhandling og teamarbeid Høyoppløst bilde
Heftet
Utgivelsesår: 2025
192 sider
2. utgave
Bokmål
ISBN/EAN: 9788205604520

Tverrprofesjonell samhandling og teamarbeid

kjernekompetanse for fremtidens helse- og velferdstjenester

Demografiske endringer, mangel på helsepersonell og økning i komplekse, sammensatte sykdomsbilder gjør det nødvendig å jobbe mer samordnet og styrke samarbeidet på tvers av profesjoner og organisatoriske skillelinjer.
Pris 399,00

Denne boken gir en innføring i utfordringene helse- og velferdstjenestene står overfor, og hvordan organisatoriske barrierer, kultur og verdier påvirker samhandlingen. Videre belyser den hvordan tverrprofesjonell kommunikasjon, rolleforståelse, refleksivitet, teamarbeid og gjensidig respekt er fundamentale prinsipper for å oppnå effektiv og god samhandling med pasient og bruker i sentrum.

Gjennom boken følger vi en fiktiv person som både er pasient i helsetjenesten og bruker av sosialfaglige velferdstjenester. Leseren får et innblikk i hvordan ulike profesjonsgrupper kan samarbeide til det beste for pasient og bruker, og hvilke utfordringer som kan oppstå. Boken er særlig rettet mot studenter i helse- og sosialfaglige profesjonsutdanninger, både 3-årig bachelorgrad og lengre utdanninger på 5–6 år som er omfattet av nasjonale retningslinjer for helse- og sosialfagutdanningene (RETHOS): audiografutdanning, barnevernspedagogutdanning, bioingeniørutdanning, ergoterapeututdanning, farmasøytutdanningene, fysioterapeututdanning, klinisk ernæringsfysiologutdanning, medisinutdanning, optikerutdanning, ortopediingeniørutdanning, paramedisinerutdanning, psykologutdanning, radiografutdanning, sosionomutdanning, sykepleierutdanning, tannlegeutdanning, tannpleierutdanning, tannteknikerutdanning og vernepleierutdanning.

Boken er også relevant for undervisere i helse- og sosialfag og for og helse- og velferdspersonell som arbeider med kontinuerlig utvikling av samhandlingskompetanse.

Produktet finnes også i følgende varianter
Pris