Kim Bjørnqvist

Kim Bjørnqvist har jobbet med ideer i hele sitt voksne liv. Først med reklame for noen av Norges største annonsører, blant andre Shell Nordic, Volvo, Stabburet (Grandiosa), Idun, Nora, Norsk Laks, Coca-Cola og Freia. Kim er en av landets ledende eksperter på idéutvikling og kreative metoder. Han foreleser og har workshops for Westerdals institutt for kommunikasjon, Høyskolen Kristiania, Orkla Brand Academy, University of Budapest, Filmakademie Stuttgart og Anima Mundi i Rio de Janeiro. Kim har erfaring fra TV-bransjen som utviklingssjef i Nordisk Film og Rubicon TV, hvor han har jobbet med konseptutvikling, produksjon og salg av TV-serier som 71° nord, Jakten på kjærligheten og Lilyhammer. Fra 2012 har han drevet eget konsulentselskap innenfor idéutvikling, kreative metoder, pitcheteknikk, innholdsmarkedsføring og forbrukersosiologi. Dette er Kims femte bok for Gyldendal.

Utgivelser