Tech Lead til ARK bokhandel

ARK har over 1300 ansatte,151 fysiske butikker, en egen kundeklubb med godt over 1. million kundekontakter, en leseapp og ARK.NO er en av landets mest besøkte nettsider. ARK er med dette godt posisjonert for å tilby markedets beste kundeopplevelse, og med mer enn 30 millioner kundebesøk i året er dette noe kundene våre allerede nyter godt av, og de er til og med de mest fornøyde i bransjen.  

Men er vi i mål? Nei, og det er her du kommer inn.  

For å nå vår målsetting om å forbli den mest innovative bokhandelkjeden også i fremtiden, vil du som Tech Lead i ARK.NO ha en svært viktig rolle i å definere veien videre sammen med oss.  

Som den største aktøren i landet vet vi at mye av innsikten vi trenger for å bygge fremtidens bokhandel, ligger i dataen som hver dag går gjennom våre systemer.  Med kundene i fokus skal vi modernisere arkitekturen og løsningsporteføljen vår, og da er det din innsikt vi trenger.   
Du vil ha ansvar for teknologivalg, bygge nye utviklingsteam og sette retning for det som skal komme. Her får du mulighet til å ta eierskap til Gyldendal-konsernet sin teknologiske utvikling og ha alle tilgjengelige ressurser for å lykkes. 
 
Den digitale avdelingen til ARK består i dag av 13 fast ansatte og samarbeider med eksterne konsulenter. Her vil du jobbe sammen med flere av de beste innen innsikt, lojalitet, personalisering, kundedata, drift og forvaltning av tekniske løsninger og den omnikanale kundereisen.  

Høres dette spennende ut? Vi har spilt inn en stillingspodcast sammen med Kommersiell Direktør, Atle Kirkeby, slik at du allerede nå kan lære mer og bli kjent med den som kan være din fremtidige leder. Her snakker vi om teknologi, produkt, kultur, visjoner, mål, og hvilke muligheter du får som Tech lead hos oss nå! 

Lytt til stillingspodcasten her: 

Dine arbeidsoppgaver 

  • Bidra til å utvikle Norges beste omnikanale kundereise  
  • Teknisk ansvar for modernisering av arkitektur og løsningsportefølje 
  • Bygge eget utviklingsteam og bidra til bedre balanse mellom innleid kompetanse og inhouse-miljø 
  • Være en pådriver for smidig utviklingsmetodikk og automatisert leveranse  (DevOps) 
  • Implementere og utvikle beste praksis for programvarearkitektur
  • Inneha en sentral rolle i arbeidet med løsningsbeskrivelser, dokumentasjon, sprint- og leveranseplanlegging samt teknologisk utvikling av løsningene som kommer   

Ønsket kunnskap/erfaring 
For å løse disse arbeidsoppgavene tror vi du har minimum 6+ års erfaring med relevante teknologier innen utvikling av løsninger for e-handel, operativ programmering og arkitektur. Du må ha en strategisk tilnærming til faget og ha jobbet med prosjekter drevet av kundeadferd.   

Personlige egenskaper 
Du er en erfaren teknolog og vet hva du snakker om. For oss er det viktig at du motiveres av å bygge og veilede tekniske team.  Du trives med å jobbe i et helhetlig perspektiv og evner å oversette komplekse, tekniske aspekter til andre. Du ser verdien i å spille andre gode, og vil være med på å utvikle et miljø der alle bidrar med egen kompetanse og innsikt i avdelingen.  
 
Lønn og betingelser  

Du vil få konkurransedyktig lønn, samt solide forsikrings- og pensjonsordninger.  

Vil du snakke med oss? Ta direkte kontakt med rekrutteringsrådgiver i Happii, Maria Halseth, på e-post: maria@happii.no eller telefon: 481 02 275.


Bli en del av et stort kompetanse– og teknologimiljø   
Gyldendal er en virksomhet med et vidt spenn, både i muligheter og kompetanse – og mange av våre medarbeidere trekker frem nettopp dette som det mest spennende med å jobbe i Gyldendal. 

Vi er i dag organisert i tre virksomhetsområder, og som en del av vårt selskap vil du jobbe med virksomheter som tilbyr et bredt spekter av tjenester. 

Forlag og innholdsproduksjon består av forlag og redaksjoner som produserer og utvikler kunnskap, historier og underholdning tilpasset ulike formater, kanaler og tjenester. Dette inkluderer et bredt spekter av innhold til barn og voksne i allmennmarkedet, samt til barnehage, grunnskole, videregående skole og student- og profesjonsmarkedet. Forretningsområdet består blant annet av Gyldendal Norsk Forlag og imprintforlagene Tiden og Kolon. 

Handel og markedsplasser består av ledende handelskonsepter som markedsfører, distribuerer og selger innhold i ulike formater og andre varer. Forretningsområdet består blant annet av ARK, Fabel, Bokklubbene og Forlagssentralen. 

Tjenester og vekst utvikler digitale tjenester og produkter for eksisterende og nye markeder, og utvikler en portefølje av vekstprosjekter og nye forretningsmuligheter. Eksempelvis utgivelsen av Norges første Instagram-bok “Dette blir mellom oss” som mottok Fast Companys pris for World changing ideas i 2021. De har i tillegg nylig lansert tjenesten www.pokket.no