

Adaptiv øving og mengdetrening
Ny lærerside i Smart Øving
Smart Øving er et produkt som er i stadig utvikling. Tilbakemelding fra brukere har nå resultert i endringer på lærersiden – altså det stedet der du som lærer kan få oversikt over elevenes arbeid og progresjon.
Alle endringer som blir lansert denne våren blir valgfrie for deg som bruker Smart Øving i Multi, Explore, Maximum eller Mønster. Det vil si at du kan velge om du bruker gammel eller ny visning.
– Uansett hvilken visning du velger vil vi gjerne ha tilbakemeldinger. Likte du endringene? Hvorfor, eller hvorfor ikke? Dialogen med de som bruker produktene våre i undervisningen er veldig verdifull og gjør at vi kan tilby enda bedre løsninger, sier Magnus Skarphedinsson. Han jobber med digital utvikling i Gyldendal.
For å gi tilbakemeldinger kan du bruke chat-funksjonen i Skolestudio eller sende en mail til support@gyldendal.no
Dette er de viktigste endringene:
Klassen-fanen
Under fanen «Klassen» får du nå en oversiktlig og tydelig visning av klassens progresjon i kapitler og delkapitler.
Du kan nå lettere se elevenes nivå for hvert læringsmål.
Du trenger ikke lenger å bruke sidemenyen for å sette i gang kapitler eller låse opp delkapitler. Dette kan du nå gjøre direkte fra Klassen-fanen.
Elever-fanen
Under fanen «Elever» får du nå bedre oversikt over progresjon i hele kapitler. Et kakediagram viser om et delkapittel er fullført, delvis fullført eller har ingen progresjon.
Du får god oversikt over hvor mange oppgaver som har blitt gjort i et delkapittel, en indikator på om elevene jobber med forkunnskaper eller utfordringer, samt en visning av ukas arbeidstid.
På fanen «Elever» har du nå mulighet å navigere videre til «Oppsummert visning». Her får du en oversikt over hele klassens progresjon i alle kapitler.
Fra skolestart 2022 vil den oppdaterte versjonen være standard-valg. Det vil likevel være mulig å bruke dagens versjon for de som ønsker det.
Smart Øving
Dette får elev og lærer i våre Smart Øving produkter:
Dynamisk oppgavestrøm - oppgaver tilpasset hver enkelt elevs nivå, og utfordringer basert på dette.
Tetter kompetansehull - lærestoff tilpasset nivå, enten mer avansert eller ved behov gå tilbake for å tette hull i underliggende kompetanse.
Detaljert læringsanalyse - gir læreren mulighet til å følge læringsprosessen fra dag til dag og lettere ha oppfølging av elevene.

Relaterte artikler
