Bla i Maximum 8

Nå kan du bla i et utdrag fra Maximum 8, 2. utgave.

Med Maximum vil du som lærer kunne tilby elevene en variert matematikkopplæring med fokus på relasjonell forståelse.

Bla i hele Maximum 8 her

Omslag Kvadratisk Oyvind3

Hva er nytt i Maximum 2. utgave

I løpet av våren 2020 har du mulighet til å bli kjent med den nye utgaven av læreverket Maximum, og se smakebiter fra Maximum Skolestudio.

  • Maximum 8, Grunnbok (juni 2020)
  • Maximum 9, Grunnbok (2021)
  • Maximum 10, Grunnbok (2022)
  • Maximum 8–10, Regelsamling (2020)
  • Maximum Skolestudio (skolestart 2020), Gyldendals nye digitale læringsmiljø.

Skolestudio vil inneholde Maximum Smart Øving, lærerveiledning til hele verket, samt masse andre ressurser til undervisningen.

LES MER

Hva er nytt i Maximum til fagfornyelsen

Maximum Smart Øving

Maximum Smart Øving er nå i salg.


Bestill Maximum Smart Øving her

 

Les mer og kom i gang her   

 

Maximum Smart Øving

Ny utgave til fagfornyelsen

Matematikk for ungdomstrinnet

Maximum er praktisk, utforskende og problemløsende matematikk. Elevene undrer seg, er kreative og oppdager matematikken sammen. Dette gir motivasjon og mestring!

  • Tilrettelagt for alle elever
  • Elevene oppdager sammenhengene i faget
  • Samarbeid og utforsking i sentrum
  • Åpne og rike oppgaver
  • Mengdetrening gjennom adaptiv teknologi

 

Om Maximum

Hvor digital vil du være?

Fra skolestart 2020 vil Maximum bli en del av ­Skolestudio, vårt nye ­digitale læringsmiljø. Du velger selv om du vil kombinere bøker med Skolestudio, ­e­ller om du velger en heldigital løsning i takt med våre trinnvise utgivelser til fagfornyelsen.

LES MER

Skolestudio

Læremidler

Ja takk, jeg ønsker å vurdere Maximum!

Her kan du melde din interesse for vurdering av den nye utgaven av Maximum, tilpasset den nye læreplanen.

Gå til vurderingsskjema

Vurdere Maximum

Hold deg oppdatert!

Registrer deg her og motta:

  • informasjon om læreverket Maximum og andre nyheter
  • kursinvitasjoner
  • undervisningsopplegg
  • fagstoff
  • nyheter om fagfornyelsen

Registrer deg her

Hold deg oppdatert!

Nyheter

Læringsfilmer

Med Maximum læringsfilmer får både elever og lærer en enkel visuell forklaring på ulike matematiske problemstillinger.

Innholdet i filmene er blant annet forklaringsfilmer, intro til utforskende aktiviteter, eksempelforklaringer og bruk av digitale verktøy som Excel og GeoGebra.

Læringsfilmene kan brukes av læreren i felles klasse eller av eleven i arbeidet med de aktuelle temaene i boka. De kan også brukes i omvendt undervisning.

LES MER HER

Forfattere

Bjørnar Alseth

Bjørnar Alseth

Bjørnar Alseth er lærebokforfatter på heltid. Han har tidligere arbeidet med utvikling av nasjonale kartleggingsprøver i matematikk ved UiO og har doktorgrad i barns læring av matematikk, og var leder for læreplangruppa i matematikk til Kunnskapsløftet 2006.

Han har doktorgrad i barns læring av matematikk og har en bred interesse for matematikk, undervisning og elevers læring. Han har tidligere arbeidet med grunn- og videreutdanning av matematikklærere og utvikling av nasjonale kartleggingsprøver i matematikk. Han var leder for læreplangruppa i matematikk til Kunnskapsløftet 2006. Alseth er forfatter av læreverket Multi og Tall og tanke 2 Matematikkundervisning 5. - 7.trinn.

Grete Normann Tofteberg

Grete Normann Tofteberg

Grete Tofteberg er ass. rektor ved Greåker vgs, og har lang erfaring som lærer på ungdomstrinnet. Grete har holdt kurs for Matematikksenteret og Høgskolen i Østfold, og hatt sentrale verv i LAMIS. I 2006 fikk hun Holmboeprisen.

Forfatter av Maximum 1. og 2. utgave

Ingvill Merete Stedøy

Ingvill Merete Stedøy

Ingvill Merete Stedøy er emirita i matematikkdidaktikk ved Matematikksenteret. I arbeidet med Maximum jobbet hun som lektor ved Lillestrøm vgs. I 2009 var Ingvill matematikklærer i NRK-dokumenterer «Klasse 10b».

Forfatter av Maximum 1. utgave

Janneke Tangen

Janneke Tangen

Janneke Tangen arbeider som rådgiver for skoleutvikling av realfag for barnehage og skole i Bergen kommune. Hun er tidligere lærer på ungdomstrinnet og har erfaring som høgskolelærer ved Høgskolen i Bergen.

Forfatter av Maximum 1. og 2. utgave

Linda Wibecke Tangen Bråthe

Linda Wibecke Tangen Bråthe

Linda Wibecke T. Bråthe jobber for tiden som avdelingsleder i Sandefjord kommune. Hun har tidligere jobbet ti år i ungdomsskolen, og har erfaring fra alle skoleslag. Linda har også jobbet med skolebasert aksjonsforskning på matematikkdidaktikk.