
I klasserommet kan læreren møte barn som ikke klarer å uttrykke følelser eller barn som uttrykker følelser så sterkt at det går ut over de rundt dem. Hvordan kan læreren hjelpe disse elevene med å lykkes med læring og andre skoleferdigheter? I denne episoden møter vi forfatterne av Håndtering av følelser i skolen: Hvordan utvikle emosjonell kompetanse? Evalill Bølstad er psykolog og førsteamauensis ved Universitetet i Oslo. Fredrik Ferstad Skoe er psykologspesialist i samfunns- og allmennpsykologi. Med denne boken ønsker de å fremheve betydningen av emosjonell kompetanse hos både eleven og læreren, slik at følelser ikke kommer i veien for elevens utvikling eller klassens læringsmiljø.
Lytt til episoden der du hører på podkast eller ved å spille av nedenfor. Programleder er Anders Høglund. Episoden er laget i samarbeid med Nettavisen.
Bannerfoto: Shutterstock
Les mer om boken her
Relaterte artikler


Podkast: Individuell opplæringsplan (IOP)

Podkast: Bostedsløs i Norge

Podkast: Å ønske, men ikke våge

Podkast: Ledelse og kvalitet i helsetjenesten

Podkast: Hvordan lykkes med endring og innovasjon? med Oscar Amundsen

Podkast: Sigmund Karterud om personlighetsfokusert terapi

Podkast: Lek og kreativitet i psykoterapi

Podkast: Foreldretvister etter barneloven

Podkast: Hvordan forstå ungdomsfasen?

Podkast: Å behandle panikkangsten på egen hånd

Podkast: Hvorfor er det viktig at barnehagen og barnevernet skaper en god relasjon?

Podkast: Fra magefølelse til kritisk tenkning

Podkast: Barnevernsarbeid med Inge Kvaran

Podkast: Hvordan bør ledere håndtere en krisesituasjon?

Podkast: Kroppen som sosiokulturelt fenomen

Podkast: Arbeidslivskriminalitet i Norge

Podkast: Selvfølelsen med Guro Øiestad
