En god skolestart med Element

Her finner du som lærer nyttige ressurser for en god skolestart i naturfag på ungdomstrinnet.

Skolestart med Element

En God Skolestart Med Element

Se våre nye pakkeløsninger:
Les mer om Gyldendal Skolestudio

Pakkeløsning for ungdomstrinnet

Trykte og digitale læremidler


Forslag til produktkombinasjon:
Last ned oversikt i PDF her

Element 8-10

Fem grunner til å velge Element

Element er et nytt læreverk i naturfag på ungdomstrinnet, utgitt til LK20. Enten du foretrekker bok eller jobber digitalt, vil du finne en kombinasjon av læremidler som passer for deg.

Fagstoffet presenteres på en måte som vekker elevenes nysgjerrighet

Varierte forsøk og aktiviteter som gjør faget praktisk og spennende

Heldekkende digital versjon av læreverket

Legger til rette for tverrfaglig arbeid

Lar elevene gå i dybden på naturfaglige problemstillinger gjennom naturlig progresjon

Ønsker du å vurdere Element?

Hos Gyldendal er det enkelt å vurdere læremidler. På våre nettsider kan du få tilgang til digitale vurderingseksemplarer av alle våre bøker. Tilgangen gir deg gratis digital visning av boka i 60 dager. 

Få tilgang nå

Ønsker du å vurdere våre digitale produkter gjør du det enkelt ved å aktivere en prøvelisens inne i Skolestudio. 

Gå til Skolestudio

 


Aktivitetskalender

Digitale kurs og webinarer

Gyldendal Fagtid er vår videokanal, der du finner det du trenger for å vurdere nye læremidler. Forfattere og redaktører viser og demonstrerer det nye innholdet. Det er også opptak fra webinarer og innhold som kan benyttes i fellestiden til skolen. 

Gå til Gyldendal Fagtid

Nyttig lesning

Se flere saker

Forfattere av Element

Marthe Arntzen

Marthe Arntzen

Marthe Arntzen er ansatt ved Naturfagsenteret der hun tar en doktorgrad i tverrfaglig bærekraftundervisning med fokus på kritisk tenking. Fra tidligere har hun en mastergrad i naturfagdidaktikk fra NTNU, og lang erfaring som lærer i ungdomsskolen.

Kjersti Svenskerud Bækkedal

Kjersti Svenskerud Bækkedal

Kjersti S. Bækkedal er ansatt i Tekna, hvor hun er fagrådgiver for realfagslærere og i bærekraft. Fra tidligere har hun en mastergrad i biologi fra UiO med videreutdanning i PPU, matematikk og IKT for lærere. Hun har ti års erfaring fra undervisning i ungdomsskolen. 

Knut Olav Fossestøl

Knut Olav Fossestøl

Knut Olav Fossestøl har en mastergrad i biologi og praktisk pedagogisk utdanning (PPU). Han har arbeidet 14 år i ungdomskolen hvor han har undervist i naturfag, matematikk, forsking i praksis og programmering. Han jobber nå med undervisning i Naturvernforbundet i Oslo og Akershus.

Karoline Fægri

Karoline Fægri

Karoline Fægri er utdannet provisorfarmasøyt med doktorgrad i molekylær mikrobiologi. Hun har fagforfatterutdanning for barn og unge ved Norsk barnebokinstitutt. Hun jobber som førstelektor i kjemididaktikk ved Skolelaboratoriet på UiO. Karoline underviser i kjemi- og naturfagdidaktikk og driver forskning og utvikling innen kjemi- og naturfagundervisning.