Har du spørsmål om brukeren din, våre digitale læremidler eller har du fått en feilmelding du ikke forstår?

Her har vi samlet svarene på spørsmålene vi får oftest. Vi legger også ut driftsmeldinger her om noe uventet skjer.


Klar for skolestart?

 

Trykte læremidler Alle henvendelser angående kjøp rettes til ARK kundeservice

Vurderingseksemplar barne- og ungdomstrinn

Vurderingseksemplar videregående

Her finner du de mest vanlige spørsmål og svar om vurderingseksemplar.

 

Digitale læremidler Alle digitale læremidler og ekstraressurser til Kunnskapsløftet 2020 finner du i www.skolestudio.no. En oversikt over de digitale plattformene til tidligere utgaver finner du i denne artikkelen og på hver enkelt produktside (husk å velg annen utgave).

 

Bestilling og administrering av lisenser Kjøp av digitale læremidler kan du gjøre hos Pendel, i vår netthandel eller ved å sende en e-post til salggu@gyldendal.no Lisensene må så tildeles til elevene i Gyldendal lisens av skolens administratorer.

 

Klargjør Feide-gruppene For å komme raskt og enkelt i gang til høsten anbefaler vi å klargjøre alle Feide-gruppene i god tid før skolestart. Les mer om hvordan dere administrerer og feilsøker Feide-grupper. Se ofte stilte spørsmål nedenfor for å lese mer om Feide, og hvorfor skolen trenger det for å bruke våre digitale produkt.

 

I Skolestudio kan du enkelt opprette 30 dagers prøvetilgangFagrom og Smart Øving, 14 dagerSmart Bok. Se hvordan her. Bokstøtte er gratis tilgjengelige ekstraressurser, du aktiverer tilgang i Skolestudio selv.


Ofte stilte spørsmål og svar

Din bruker

+ Hvordan kan jeg bytte eller hente mitt passord?
+ Hvorfor får jeg ikke logget inn?
+ Hvordan behandler Gyldendal mine personopplysninger?
+ Hvorfor får jeg melding om at brukeren min skal slettes?

Våre digitale læremidler

+ Bestilling og administrering av digitale lisenser
+ Digitale læremidler på eksamen
+ Skolestudio
+ Smartbok
+ Smart Øving
+ Digitalt skolebesøk

Hva betyr meldingen?

+ Hva betyr meldingen "401 access denied due to invalid credentials"?
+ Hva betyr meldingen "Sesjon utløpt"?
+ Hva betyr meldingen "Invalid referrer"?
+ Hvorfor får jeg meldingen "Vi finner dessverre ingen feide grupper for ditt selskap" selv om vi har Feide?
+ Hva betyr "Ingen grupper matcher navnekonvensjon"?
+ Jeg får feilmelding om at antall tilganger som er i bruk, er større enn antall tilganger tilgjengelig. Hva gjør jeg?
+ Hvorfor får jeg/elevene melding om sperrefrist?
+ Hvorfor får jeg melding om at brukeren min ikke har tilgang til innholdet?